Настає той час в житті кожної дитини, коли
вона переступає поріг дитячого садка. Адже, відповідно до ст.4 Закону України
«Про дошкільну освіту», дошкільна освіта є
обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної
освіти в Україні.
Чи у всіх дітей однакова поведінка при
вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із
дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі –
виявляють негативізм, небажання йти в групу, відхиляють усі пропозиції, бояться
відійти від батьків, голосно плачуть.
Причини такої поведінки різні: це і
відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок
самообслуговування. Однак основна причина – недостатній досвід спілкування з
однолітками та дорослими.
Процес пристосування (адаптації) до дитячого
садка проходить індивідуально.
Щоб процес адаптації пройшов легко, необхідно
· давати позитивні
настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;
·дитина має відчувати
повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;
· у перші дні –
короткочасне перебування у групі – 1-2 години;
· наблизити домашній
режим до садкового;
· утримуватися від шумних
масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;
· навчати навичок
самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок);
· дитині потрібно
говорити, що вона вже доросла;
· гуляти на майданчику
після відвідування садка; давати із собою улюблені іграшки;
· повідомляти вихователя
про особливі звички дитини;
· придумати ритуал
«прощання» й обіграти його вдома; зустрічати дитину з посмішкою;
· розповідати якомога
більше позитивного про садок;
· підтримувати
самостійність дитини вдома.
Головною умовою успішної
адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та
дитсадка.
Бажаємо легкої адаптації!
Немає коментарів:
Дописати коментар